poniedziałek, 31 października 2016

Blinded by the Sun!

W zeszłym roku mieliśmy okazję zobaczyć Zaćmienie Słońca. W Polsce było widoczne jako częściowe. Zasłonięciu uległo od 63% tarczy słonecznej w regionach południowo-wschodnich do 75% na północnym zachodzie kraju.

Z racji tego, że takiej okazji nie można było przegapić, postanowiłam wybrać się do Centrum Hewelianum, ponieważ tam był gdański punkt obserwacyjny. Jest to nowoczesne centrum nauki mieszczące się w zabytkowych obiektach architektury militarnej. Centrum Hewelianum zajmuje się popularyzacją nauki organizując interaktywne i multimedialne wystawy.



Przed wyjazdem w Internecie sprawdziłam trasę, by nie tracić czasu na szukanie mojego celu. Niestety nie było żadnych tabliczek kierujących na to wydarzenie, co doprowadziło do znacznego opóźnienia. Zamiast jedenastu szłam około czterdziestu minut. Przez tę całą sytuację zobaczyłam jedynie końcówkę zaćmienia. 

Pomimo nieudanego startu wyjście zakończyło się bardzo pozytywnie, bo jak się okazało w Hewelianum pracuje moja znajoma ze szkoły. Może nie widzieliśmy kulminacji zaćmienia, ale za to miałam okazję sfotografować słońce przez teleskop dzięki specjalnej przejściówce.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz